Doorgaan naar hoofdcontent

week 44

*****Week 44*****
Deze week weer naar school en werk. De jongens hebben nog een studiedag aan de vakantie geplakt gekregen. Daniel heeft nog genoeg vrije dagen dus deze kan hij mooi opvangen. Gratis kaartjes voor NEMO, opa en oma terug van vakantie en weer eens een rustig weekend.

Maandag:  Zoals ik in de intro al schreef, hebben de jongens vandaag een extra dagje vrij. Zij gaan vandaag met Daniel naar een nieuw geopende binnenspeeltuin in de buurt. Mijn vakantie is wel echt voorbij en maak dan ook meteen een lange dag. 8uur beginnen en om 16.30 komen Daniel en Tim mij weer halen. Terwijl Daan in het zwembad ligt te dobberen.
We eten lekker wraps. Alle groenten zijn door de jongens 's middags al voorgesneden dus dit is zo klaar. Alle vulling die overblijft gaan mee naar morgen.

Dinsdag: Vandaag de jongens weer naar school en wij weer werken, jeetje wat een verhalen hebben de mannen. Alle kinderen hebben een fijne vakantie gehad en ze zijn allemaal weer helemaal opgeladen. Als ik uit het werk kom is er niemand, Daniel is met de jongens naar sport. Ik maak ondertussen een bonenschotel met o.a. de vulling die we gister in de wraps hadden. Nog nooit zo gemaakt maar hij was heerlijk. Na het eten lekker vroeg naar bed. Dan gaat deze mama met de buufjes nog even Sinterkerstinkoop doen. Het lijstje was al ingeleverd dus we konden het "zo" ophalen. Wel moesten we nog even in de rij van ruim een uur wachten. Maar ach, waar verdien je nu ruim €80 in een uurtje!?

Woensdag: Een lekker kort dagje, ik werk maar een paar uurtjes op de vloer op woensdag zodat ik de jongens zelf uit school kan halen. Tim mag een vriendje meenemen naar NEMO, met de gekregen vrijkaartjes gaan we daar heen. Met de trein, hele onderneming voor de jongens. Wat hebben ze genoten zeg! NEMO is een favoriet van Tim, gelukkiger kan ik hem niet maken.
Daan gaat gezellig met opa en oma naar de kinderboerderij. Zij zijn gisteravond laat terug gekomen van vakantie en vinden het gezellig om weer iets te ondernemen met Daan.
Als wij terugkomen uit NEMO brengen we Tim zijn vriendje naar huis, halen Daan op bij opa en oma en als verrassing gaan we nog eten bij een vriend van Daniel. Gezellig, pannenkoekenfestijn!

Donderdag: Een druk dagje voor de boeg, de mannen 's ochtends naar school en dan hup weer door naar het werk. Veel te doen op mijn werk, vergaderen, toetsen maken, de kinderen toetsen laten maken en toetsen nakijken. Om 16.45 vind ik het wel weer mooi voor vandaag. We schuiven gezellig aan bij opa en oma voor het eten. Daniel gaat met de jongens naar de club en ik ga de action nog even in om de laatste inkopen te doen voor de ouderraad van de school. (! Dit is een moeilijk bezoekje, daar ik zelf niets uit kan geven omdat ik mee doe aan de no-spend-maand) Vanavond nog even knutselen dus en hopelijk niet te laat naar bed.

Vrijdag: Voor Daan een korte dag op school, maar Tim moet 's middags ook naar school.
Ik breng de jongens 's ochtends weg en werk wederom maar kort op de vloer zodat ik er om 12.00 uur weer kan staan om de jongens op te halen. Daan spreekt 's middags af met een vriendinnetje, terwijl zij zich vermaken kan ik nog even achter de computer duiken om wat verslagen uit te tikken. Tim wil ook graag afspreken maar helaas, iedereen is al bezet. We eten deze avond lekker vis van de visstal, wat een aanslag op het budget zeg (€23,-) maar oh wat lekker! 's Avonds eten we de gebakken vis, de verse vis gaat mee naar de brunch op zaterdagochtend.

Zaterdag: De eerste zaterdag sinds lange tijd dat er niets op het programma staat. Geen verplichtingen betreft sport en geen verplichtingen met familie of vrienden.Zonder wekker wakker geworden dus gaan we lekker brunchen. Daarna tegen alle principes in boodschappen doen, ik HAAT boodschappen op zaterdag, maar we hebben nu de tijd dus we hoeven niet door al die mensen heen te sjezen. Gewoon lekker relaxed boodschappen doen. Na de boodschappen doen we gezellig een potje Kolonisten van Catan. Samen met de jongens ga ik 's middags naar opa en oma. Wij zijn daar blijven eten terwijl Daniel met wat vrienden de stad onveilig gaat maken. (Dat is lang geleden :) )

Zondag: We houden weer lekker een spelletjes in pyjamadag. Via de energieleverancier hebben we een gratis film op Pathe thuis gekregen, daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Terwijl de jongens de film nog een tweede keer kijken kruip ik even achter de computer om wat voorbereidingen te treffen voor mijn werk. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober

Van een nood een deugd maken

*****van een nood een deugd maken***** Die kleine jongen was ziek vandaag. Normaliter komt opa dan even oppassen als ik op pad ga voor mijn werk maar opa en oma zijn lekker aan het bronzen in het zonnige Spanje. Dus nu een dagje extra thuis. Terwijl Daan op de bank aan het hangen is en zo nu en dan even naar het toilet rent, werk ik wat mailtjes weg voor mijn werk. Als ik daar mee klaar ben, doe ik even de dagelijkse dingetjes, bedden opschudden, ramen open, doekje over de wasbak in de badkamer, doekje over het fontein en het toilet, vensterbanken en dressoir afnemen. Ondertussen is er een was klaar die opgehangen kan worden, volgende er maar direct in. Als dat klaar is, is het nog maar 9.45 lekker productief bezig geweest. Tijd om even lekker te knuffelen met Daan die steeds warmer wordt en steeds meer hangende oogjes. Hup, lekker naar zijn bedje. Na een kop thee bedenk ik dat er nog 2 kastjes met speelgoed op het lijstje van de kerstvakantie stonden waar we niets