Doorgaan naar hoofdcontent

Boodschappenplan januari

***** boodschappenplan januari *****

De eerste maand van het jaar. De eerste maand waarin ons budget begint op 1 januari. Meteen weer een lange boodschappenmaand. Het budget staat ingesteld op €500,- verdeeld over 5 weken. Ons doel bewuster eten is weer aangescherpt, eens zien hoe dat met het budget samen gaat.

week 1: 
Deze week bestaat vanuit financieel oogpunt uit 5 dagen. Hiervan eten we al 2 dagen niet thuis. Dus voor 3 dagen boodschappen. 

week 2:
Deze week is een volle financiële week. 2 dagen eten we niet thuis, dus voor 5 dagen boodschappen. 

week 3:
Idem aan week 2

week 4:
Idem aan week 2

week 5:
Dit is weer een kort weekje, het zijn 5 dagen waarvan wij er 1 niet thuis eten dus voor 4 dagen boodschappen.

wat hebben we nodig?
3x champignons
2x courgettes
1x aubergine
6x paprika's
1 netje avocado's
1 zak uien
1 zak aardappelen
4 komkommers
10 appels
10 bananen
2 kg kipfilet (voor de avond)
1 tray eieren
2 pakken maiscrackers
2 pakken luchtige crackers
6x smeerkaas
2x jonge kaas
2x cottage cheese
1x smeerboter
1x bakboter
4x vlapakken
2x kipfilet (als beleg)
2x emmertje kwark
2x limonade
2x melk
4x kadetjes

1x krat bier
1x 4-pack cola
2x taksi
2x spa bruis
6x AA klein (dit is een beetje afhankelijk van het aantal te spelen sportwedstrijden)

Dit zal ongeveer het standaard lijstje worden voor een maand boodschappen.
Naast deze boodschappen hebben we nog een voorraad houdbaar, dit vul ik steeds aan wanneer er een aanbieding is. Zo eet Tim graag Kellogs, daarvan weet ik dat het in januari een keer in de actie komt 1+1, dat is de enige keer in het jaar, in de zomer komt het nog een keer in de actie maar dan is het de 2e voor de helft. Dus afgelopen januari haalde ik ongeveer 20 pakken Kellogs in 1 keer. Is dan best een hap uit het budget 3.29 x 10 is €32.90 maar goed ander is het, het dubbele. Hiermee hebben we het gered tot de laatste week van september. Dit jaar worden het dus net even iets meer pakken :) 

Zo ook de bonen en mais, die neem ik ook mee wanneer er een 1+1 actie is. Kleine voorraad in de kast en zo kunnen we van aanbieding naar aanbieding leven. 

Tandpasta haal ik tegenwoordig ook gewoon bij de Albert Heijn, gewoon eigen merk, superfijn. Had eens met een test meegedaan waarbij ik deze tandpasta toegestuurd had gekregen. Wil nooit meer een andere! Voor de jongens staan er nog genoeg in de kast tot februari, ik kan nog tot maart door en voor Daniel moet ik toch wachten op de actie van de drogisterij. Hij wil graag terug naar een bepaald tandpasta merkje. Prima, maar wel pas als je tube bijna leeg is en de 1+1 actie er aan komt :) 

Daniel verklaart mij altijd voor gek dat ik al die aanbiedingen uit mijn hoofd weet en dat ik er zo op let. Maar als we dan later weer iets leuks kunnen doen van het bespaarde geld vindt hij het stiekem toch wel leuk. 

Hoe gaat dat bij jullie?
Is er bij jullie in huis ook iemand die iets gemotiveerder bezig is dan de ander?




Reacties

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober

Van een nood een deugd maken

*****van een nood een deugd maken***** Die kleine jongen was ziek vandaag. Normaliter komt opa dan even oppassen als ik op pad ga voor mijn werk maar opa en oma zijn lekker aan het bronzen in het zonnige Spanje. Dus nu een dagje extra thuis. Terwijl Daan op de bank aan het hangen is en zo nu en dan even naar het toilet rent, werk ik wat mailtjes weg voor mijn werk. Als ik daar mee klaar ben, doe ik even de dagelijkse dingetjes, bedden opschudden, ramen open, doekje over de wasbak in de badkamer, doekje over het fontein en het toilet, vensterbanken en dressoir afnemen. Ondertussen is er een was klaar die opgehangen kan worden, volgende er maar direct in. Als dat klaar is, is het nog maar 9.45 lekker productief bezig geweest. Tijd om even lekker te knuffelen met Daan die steeds warmer wordt en steeds meer hangende oogjes. Hup, lekker naar zijn bedje. Na een kop thee bedenk ik dat er nog 2 kastjes met speelgoed op het lijstje van de kerstvakantie stonden waar we niets