Doorgaan naar hoofdcontent

Zonnetje je bent zo welkom!

*****Zonnetje je bent zo welkom!*****
Sinds vorig jaar zijn wij extra op energie aan het letten. Vorig jaar was het al vroeg in februari soms al een temperatuur waardoor de verwarming niet meer aansloeg. Dat is dit jaar anders, februari was een vieze natte maand. Maar inmiddels slaat de verwarming niet alle dagen meer aan.

De verwarming staat 's nachts altijd op 15,5 graden en overdag zetten we m op 20 graden, nou ja overdag... Op werkdagen is dat pas na 15.00 omdat we dan pas thuis en uit school of sport komen. In het weekend gaan we er ook eerst op uit om te sporten. 's Ochtends is het dan nog wel fris in huis maar dat is prima te doen.

Vorige week zaterdag was het een prachtige dag met een heerlijk zonnetje, de verwarming is na het sporten niet aan geweest. Het was al lekker warm toen we thuis kwamen, gewoon verwarmd door het zonnetje.

Afgelopen zaterdag was het weer een stralende dag. 's Ochtends hebben we lekker met de voetjes op de bank onder een kleedje een film liggen kijken. Toen de film klaar was zijn we aan gaan kleden en hebben we er geen moment aan gedacht om de verwarming aan te zetten. Pas toen er wat kou uit de gang kwam omdat Tim de deur open liet staan dacht ik aan de verwarming. Op de thermostaat was te zien dat het in de woonkamer alleen al door het zonnetje op de ramen in de keuken 20,5 graden was geworden in de woonkamer.

Bedankt zonnetje, voor het bijdragen aan een lage energierekening, een goed humeur, reuring op straat, blije gezichten en nog veel meer :) Kom je morgen weer?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober

Van een nood een deugd maken

*****van een nood een deugd maken***** Die kleine jongen was ziek vandaag. Normaliter komt opa dan even oppassen als ik op pad ga voor mijn werk maar opa en oma zijn lekker aan het bronzen in het zonnige Spanje. Dus nu een dagje extra thuis. Terwijl Daan op de bank aan het hangen is en zo nu en dan even naar het toilet rent, werk ik wat mailtjes weg voor mijn werk. Als ik daar mee klaar ben, doe ik even de dagelijkse dingetjes, bedden opschudden, ramen open, doekje over de wasbak in de badkamer, doekje over het fontein en het toilet, vensterbanken en dressoir afnemen. Ondertussen is er een was klaar die opgehangen kan worden, volgende er maar direct in. Als dat klaar is, is het nog maar 9.45 lekker productief bezig geweest. Tijd om even lekker te knuffelen met Daan die steeds warmer wordt en steeds meer hangende oogjes. Hup, lekker naar zijn bedje. Na een kop thee bedenk ik dat er nog 2 kastjes met speelgoed op het lijstje van de kerstvakantie stonden waar we niets