Doorgaan naar hoofdcontent

Begroting verbouwing

*****BEGROTING VERBOUWING*****
Het huis waar wij ons oog op hebben laten vallen zal pas over 1,5 jaar van ons zijn. In principe is dat helemaal rond. Zodra wij de sleutel van het huis hebben zal het volledig gestript gaan worden en volledig opnieuw opgebouwd moeten worden. De muren zijn goed en het dak is recent opnieuw gelegd, verder is alles toe aan renovatie. Met z'n alle zijn we best handig, met wat advies van een bevriende aannemer kunnen wij deze monsterklus zelf prima aan. 

Stap voor Stap

Strippen 
We moeten natuurlijk beginnen bij het begin, het hele huis moet gestript worden. Daar gaan we een weekend voor uittrekken. Het wordt een weekend met veel in en uitloop. Ik verwacht 1 grote afvalcontainer nodig te hebben. Dit zal ongeveer €550,- gaan kosten.
In de begroting zet ik €1100,- weg, mocht er dan een tweede nodig zijn dan is dat gedekt.

Plafonds isoleren
Daniel zal beginnen met het tengelen en isoleren van de plafonds. Het gaat om een oppervlakte van totaal zo een 100m2. Een week inclusief weekend moet genoeg zijn om deze klus te klaren. Voor het isoleren van de plafonds heb ik €900,- begroot. Het isoleren kunnen we via een duurzaamheidsplan volledig laten subsidiĆ«ren.

Meterkast aanleggen
De meterkast zal opnieuw worden aangelegd, ik wil een meterkast met minimaal 6 groepen voor het huis zoals het nu is. Daarnaast wil ik dat er vast 2 groepen voorbereid worden voor de toekomst. Voor het aansluiten van de meterkast hebben we een mannetje, omdat dit gecertificeerd gedaan moet worden kunnen we dat niet zelf doen.
Voor het plaatsen van de meterkast heb ik €1000,- begroot.

Toilet
Mijn eerste project word het toilet.
Voor het toilet heb ik €1000,- begroot

Plafonds bekleden
Voor de gipsplaten en schroeven heb ik €750,- begroot. Dit is voor zowel boven als beneden. De platen zullen over de breedte van de woning worden geplaatst. Het is allemaal best recht toe recht aan dus er zal niet veel snijverlies zijn.

Schuren van de kozijnen binnen
Hier hebben we geen kosten aan, schuurmachine met een flinke lading schuurpapier hebben we in huis.

Trekken van elektra
Nu de meterkast geplaatst is wil ik ook het elektra opnieuw laten trekken. Dit zal gedaan worden door dezelfde persoon als die de meterkast geplaatst heeft. Hij weet precies wat ik wil en hoe ik het wil. We hebben samen een mooi plan gemaakt. Hij kan hier overdag rustig mee aan de slag en aan deze lieverd hebben we in dit geval geen kosten buiten het materiaal om. Natuurlijk moet eerst het toilet gedaan worden, dan kan ik daar aan de slag.
Voor het materiaal begroot ik €750,-

Stucen van de muren
Alle muren gaan we stucen. Er is nog twijfel om de benedenverdieping te laten doen om zo het proces iets te versnellen. Terwijl wij dan met iets anders bezig zijn wordt dat ook gedaan. Alleen kost het je zo weer een paar honderd extra.
Al met al zetten we voor het stucen €2000,- opzij.

Monteren schakelaars en stopcontacten.
Het hele huis wordt voorzien van nieuw elektra, daar zal ook nieuw schakelmateriaal op moeten komen. Elke week is dat bij een andere bouwmarkt in de aanbieding, dus binnenkort maar eens kiezen welke dit gaan worden. Voor de benedenverdieping denk ik 6x lichtschakelaar waarvan 1 een hotelschakelaar zal zijn, 11x stopcontacten. Bovenverdieping denk ik aan 5x lichtschakelaar waar dan weer 1 hotelschakelaar is en 8x stopcontacten. Met bladeren ben ik heel goedkoop schakelmateriaal tegen gekomen en heel prijzig schakelmateriaal. Ik ga even uit van een prijs van €20 per lichtschakelaar en van €25 per stopcontact. Dat is €220 aan lichtschakelaars en €475 aan stopcontacten. Dat is toch net zo een kleinigheidje waarvan je denkt dat het niet veel kost maar een flinke hap uit je budget kan nemen. Totaal budgeteer ik de post op €800,-

Vloeren leggen.
De vloer zowel boven als beneden zal laminaat worden. Inclusief ondervloer en plinten zullen we hier €3000,- aan kwijt zijn.

Plaatsen van nieuwe deuren slaapkamers
De slaapkamers van de jongens zijn best ruim maar de deuren zitten op een heel onlogische plaats. Daarom wil ik schuifdeuren op de kamers van de jongens plaatsen. Onze slaapkamer is klein. Hier past een bed, ver eigenlijk niets. Als de spaarpot opnieuw gevuld is gaan wij naar de nog te bouwen zolder. Zo een schuifdeur systeem is flink aan de prijs. Per deur zullen we €250,- kwijt zijn.
Voor alle deuren samen zullen we €750,- begroten.

De keuken
Ah die heb ik al helemaal uitgetekend bij de IKEA. Zo gek als ik ben gaan we die in 2 delen aanschaffen. Totaal zal de keuken €5500,- kosten volgens de regulieren prijzen. Maar deze mevrouw folder weet dat in november alle apparatuur met 15% korting de deur uit gaat en dat in mei/juni alle basis van de keuken met 10% korting de deur uit gaat. Daardoor steken we toch weer €800,- in onze zak. (waarschijnlijk ergens anders in het huis :P ) Toch heb ik de begroting op €5500,- laten staan.

Afhankelijk van wanneer we nu precies de sleutel van de woning zullen krijgen, dat is wel ruim van te voren, zullen we of het een of het ander al elders opslaan.

Badkamer
Een week zal in het teken van de badkamer staan. Wij willen graag een simpele badkamer, een douche, toilet en wastafel op een meubel. Het moet vooral een gebruiksvriendelijk geheel worden. Makkelijk schoon te maken en lekker fris.
Voor alles in de badkamer begroot ik €2500,-

Schilderen en behangen
Hier begroot ik €500,- voor. Dat is inclusief alle bijkomende materialen, we hebben al veel in huis om te schilderen. (kwasten, rolhouders, tape, afdekzeilen)

Na de verhuizing
Nu denk je vast ze zijn klaar... Echt niet ;)
Na het verhuizen komt er nog een nieuwe trap en een nieuwe voordeur. Dit zijn de dingen die de meeste kans op schade hebben tijdens het verhuizen. Voor een nieuwe trap moet ik de offerte nog opvragen. Twijfel nog heel erg om alvast een trap naar de toekomstige zolder te laten plaatsten. Daar moet ik het nog maar eens met mijn adviserende aannemer over hebben.
De voordeur die ik op het oog heb gaat €600,- kosten. Daar moet ik de komende tijd dus goed op gaan letten in de folders want dat is zijn aanbiedingsprijs.


Alles onder elkaar;
€ 1100 bouwbak
€ 900 plafonds
€ 1000 meterkast
€ 1000 toilet
€ 750 plafonds bekleden
€ 750 elektra trekken
€ 2000 stucwerk
€ 800 schakelmateriaal
€ 3000 vloeren
€ 750 deuren boven
€ 5500 keuken
€ 2500 badkamer
€ 500 verf en behang
€ 600 buitendeur
€ 2000 nieuwe trappen
€ 500 trappen bekleden

Dan zet ik nog in op €1500 kosten onvoorzien.

Totaal €25.150,-
Hier van moeten we nog ruim €5000 bij elkaar harken.
Het doel van 1 maandsalaris is dus net even te weinig om tot het totale bedrag te komen. Dit zullen we dus moeten aanvullen met andere potjes. De €50,- verkoop per maand brengt ons al iets dichterbij, dan moet ik daar wel mee aan de slag :)
Gelukkig duurt alles niet maar 1 jaartje maar 1,5 jaar. Dus in dat laatste halve jaar kunnen we nog even door gaan met oppotten. We zijn gewoon lekker op tijd!

Zijn jullie ook al zo ver van te voren bezig met het plannen van grote dingen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Van een nood een deugd maken

*****van een nood een deugd maken***** Die kleine jongen was ziek vandaag. Normaliter komt opa dan even oppassen als ik op pad ga voor mijn werk maar opa en oma zijn lekker aan het bronzen in het zonnige Spanje. Dus nu een dagje extra thuis. Terwijl Daan op de bank aan het hangen is en zo nu en dan even naar het toilet rent, werk ik wat mailtjes weg voor mijn werk. Als ik daar mee klaar ben, doe ik even de dagelijkse dingetjes, bedden opschudden, ramen open, doekje over de wasbak in de badkamer, doekje over het fontein en het toilet, vensterbanken en dressoir afnemen. Ondertussen is er een was klaar die opgehangen kan worden, volgende er maar direct in. Als dat klaar is, is het nog maar 9.45 lekker productief bezig geweest. Tijd om even lekker te knuffelen met Daan die steeds warmer wordt en steeds meer hangende oogjes. Hup, lekker naar zijn bedje. Na een kop thee bedenk ik dat er nog 2 kastjes met speelgoed op het lijstje van de kerstvakantie stonden waar we niets

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober