Doorgaan naar hoofdcontent

Alleen verbouwen!?

*****ALLEEN VERBOUWEN*****
Na de publicatie van de begroting kreeg ik een aantal privéberichtjes van bevriende lezers. Gaan jullie echt alleen verbouwen!? Met deze berichtjes ook direct een aantal aanbiedingen om te komen helpen. Dat is altijd fijn. Hieronder zal ik een globale planning schrijven waarin je ziet hoe we de boel gaan aanpakken.

De weken zullen steeds beginnen met een weekend waarin we met meerdere mensen aan de slag kunnen en dan volgens de planning de week invullen. Zo kunnen we project voor project de boel afronden.

Week 1
Deze week zal het strippen van het huis centraal staan. Daar zullen we mee beginnen in een weekend, alles zal dan netjes in de voortuin gestapeld worden. Hierbij zullen we geholpen gaan worden door Daniel zijn maten. Allemaal sterke mannen, we zullen de oma's vragen op Tim & Daan te passen en vragen de opa's ook aanwezig te zijn. Op maandag zal de bouwbak arriveren. Omdat er ook gewoon gewerkt moet worden zullen we overdag niet veel zelf kunnen doen. Opa en zijn broer zullen het puin uit het huis dan netjes in de bouwbak gaan plaatsen.

De plafonds zullen worden getengeld en geïsoleerd, dit zal gedeeltelijk gedaan worden door een aannemer, wanneer we het isoleren uitbesteden wordt dit namelijk volledig gesubsidieerd. Daniel zal dus met een maat alle plafonds gaan tengelen zodat de aannemer kan isoleren.

Ook zal de eerste week ons mannetje voor de meterkast komen. Alles ligt open dus het uitgelezen moment om de meterkast te plaatsen en volgens plan de elektra te trekken.

Week 2
Het plaatsen van een nieuw toilet, gelukkig woont iedereen die bij ons komt klussen in de buurt van het nieuwe huis. Dus dat er de eerste week geen toilet is, hoeft geen probleem te zijn. Samen met mijn schoonvader zal ik het toilet gaan opbouwen. Hij zal zelf aan de slag gaan met het aansluiten van het toilet, samen zullen we de boel voorzien van bekleding en daarna zal ik alles gaan betegelen.

Plafonds en wanden voorzien van gipsplaten zodat het stuc werk gedaan kan gaan worden. De kozijnen moeten nu ook geschuurd gaan worden. Als het stucwerk droog is kan het geheel geschilderd gaan worden.

Week 3
De schakelaars en stopcontacten in het gedeelte van de keuken plaatsen zodat de keuken ook geplaatst kan gaan worden. Het water zal aangesloten worden door mijn schoonvader, verder is alle apparatuur op elektra. De keukenkastjes zullen in elkaar gezet worden door een groep vriendinnen, dit hebben we al vaker gedaan. Het plaatsen zal gedaan worden door Daniel en een vriend. Ook hier ervaringsdeskundigen ;) Het aanrechtblad wordt op maat gemaakt dus dat moet ook een eitje worden. De plinten worden als laatst geplaatst. De pootjes van de keuken komen op de bestaande vloer, de nieuwe vloer laten we wel onder de keuken uitkomen maar de plint wordt hier op geplaatst. Zo hebben we de perfecte stahoogte in de keuken. We gaan er van uit dat dit gewoon in het weekend gedaan kan worden.

Als de keuken er in zit kunnen we dus met de vloeren beginnen. Omdat de muren al geschilderd zijn kunnen de hoge plinten direct op de vloer geplaatst worden. De opa's zullen overdag bezig gaan met het leggen van de ondervloer en het verdelen van de pakketten laminaat. Op deze manier kan Daniel 's avonds flink wat meters maken. Er zal vast een maat aansluiten om te komen helpen.

Week 4
Inmiddels kunnen overal wel de schakelaars en stopcontacten geplaatst gaan worden. En deze week staat de badkamer centraal. Mijn schoonvader zal weer zorg dragen voor het monteren van alles wat met water te maken heeft. Daarna zal ik er weer bij springen om de boel te bekleden en te betegelen. Hier trek ik de hele week voor uit.

Daniel zal deze week bezig gaan met de knopjes op de keukenkasten en de indeling van de keuken. Die kasten zullen dan allemaal staan maar die moeten ook gevuld worden met planken en mandjes.

Week 5
Als de badkamer klaar is kunnen we boven de nieuwe deuren gaan plaatsen. Dat zal een flinke klus worden. Dat komt vooral omdat het een onhandig formaat is om in je eentje te doen. Dus hier gaat Daniel sowieso extra handen bij nodig hebben. Die extra handen zullen 2 maten van hem worden.

Deze week zal ik samen met mijn moeder, schoonmoeder en wat vriendinnen een begin maken met het inpakken van ons oude huis. Mijn moeder is echt een held in het inpakken op zo een manier dat je wel nog op een normale manier kan wonen en toch al een hoop kwijt bent.
Langzaam aan zullen er nu steeds al dozen naar het nieuwe huis gaan. De keuken kan al helemaal leeg en over. Pannen hoeven niet mee omdat we over gaan van gas naar inductie. Dan moet je met nieuwe pannen gaan koken.

Week 6
Dit zal een uitloopweek zijn. Alle klussen die niet zijn afgerond kunnen in deze week afgerond worden. Als er tijd over is kunnen we die tijd al vast besteden aan het verhuizen maar dat staat eigenlijk gepland op de 7e week.

Week 7
VERHUIZEN!!!

Week 8
Nu zullen we toch nog even in de rommel gaan zitten want er gaat een nieuwe trap (of misschien wel vast 2 nieuwe trappen) komen. Als alles tijdens de verhuizing naar boven is gelopen kan dat de nieuwe trap niet meer beschadigen.

De toekomst....
Nu zullen we de spaarpot flink aan moeten dikken om toch op de zolder te kunnen gaan slapen.
De zolder? Ja daarom ook die 2e trap, als de spaarpot vol zit kunnen we een opbouw plaatsen.

De nieuwe voordeur moet er ook nog komen, die komt pas als we er wonen en de deur in de aanbieding komt. Het zou natuurlijk stom zijn als we die voor de volle mep in ons bespaarde stulpje zouden plaatsen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober

Van een nood een deugd maken

*****van een nood een deugd maken***** Die kleine jongen was ziek vandaag. Normaliter komt opa dan even oppassen als ik op pad ga voor mijn werk maar opa en oma zijn lekker aan het bronzen in het zonnige Spanje. Dus nu een dagje extra thuis. Terwijl Daan op de bank aan het hangen is en zo nu en dan even naar het toilet rent, werk ik wat mailtjes weg voor mijn werk. Als ik daar mee klaar ben, doe ik even de dagelijkse dingetjes, bedden opschudden, ramen open, doekje over de wasbak in de badkamer, doekje over het fontein en het toilet, vensterbanken en dressoir afnemen. Ondertussen is er een was klaar die opgehangen kan worden, volgende er maar direct in. Als dat klaar is, is het nog maar 9.45 lekker productief bezig geweest. Tijd om even lekker te knuffelen met Daan die steeds warmer wordt en steeds meer hangende oogjes. Hup, lekker naar zijn bedje. Na een kop thee bedenk ik dat er nog 2 kastjes met speelgoed op het lijstje van de kerstvakantie stonden waar we niets