Doorgaan naar hoofdcontent

PDC2020 update februari

*****Plan de campagne 2020 februari update*****

Deze maand ging snel! Wauw...


Persoonlijke doelen
- meer bewegen,
Ja ja! 3 dagen de 10000 aangetikt! Dat krijg je in de vakantie, ondanks dat het slecht weer was zijn we toch veel heen en weer gelopen op het park waar wij waren. Dit samen met de andere dagen maakte een gemiddelde van 8975, helemaal niet verkeerd volgens mij :) 

- het huis nog leger maken, 

Mijn eigen kast weer eens onder handen genomen. De kledingstukken die ik niet meer draag allemaal weggebracht naar het Leger des Heils. Was toch weer een halve plank en een stuk of 10 lege hangers in de kast.
Financiƫle doelen
- minimaal een maandsalaris overhouden voor de verbouwrekening.
Dat gaat redelijk, 
deze maand is wat uitgaven betreft goed verlopen, alle uitgaven die we hadden klopten met wat we hadden berekend. Om een heel maandsalaris weg te kunnen zetten moet er per maand 275 apart gezet worden. Hoop centjes naast alles wat we willen doen.
De overige €78,- konden dus volledig naar de verbouwrekening. Van het zakgeld had ik nog €57,- over en Daniel had nog €54 over. In totaal dus geen €275 maar €189 weg kunnen zetten.

- elke maand 50 euro verdienen aan marktplaats.
Van de jongens een van de treinbanen op laten halen, deze dame betaalde voor een kist vol houten treinbanen €30,- Dat lijkt een hoop maar is het niet hoor, het was net zoveel houten treinbaan als 1 vak van een ikea vakkenkast.
- passief inkomen, daar lees ik veel over, nog te weinig tijd gehad om mij hierin te verdiepen. Op het account van Euroclix staan inmiddels 2900 clix. Dat is best rap gegaan. Volgende maand hoop ik nog hoger uit te komen, de mannen willen iets kopen voor de nintendo Switch en we hebben nog een bol.com bon dus dat kunnen we mooi combineren. Hetgeen dat zij uit hebben gekozen is ook nog nergens goedkoper geweest dan bij Bol, dat is echt een uitzondering!

Zoals ik afgelopen PDC2020 vertelde heb ik een oude hobby opgepakt. Zodra ik 200 items heb gemaakt breng ik deze naar het winkeltje. Inmiddels staat de teller mede dankzij de voorjaarsvakantie op 138 dus daar zal met een maand of 2 iets gaan gebeuren. 


Bewust leven doelen
- minder weg met de auto, meer lopen en fietsen. 
Alle pauzes op het werk een rondje om het gebouw gelopen en elk vrij moment even heen en weer tussen de 2 locaties.
- minder vlees eten.
Deze maand hebben we ons verdiept in wat voor vlees er nog meer is dan alleen supermarktvlees. We zijn bij de toko geweest, hebben bij mijn ouders vlees gegeten van de Turkse buurtsuper en we hebben bij iemand internetvlees gegeten.

We hebben gekeken of dat ook bij ons past, je bestelt vlees in grotere hoeveelheden dus we gaan er nu voor zorgen dat er een lade in de vriezer leeg is. Dan kunnen we ook een stuk vlees gaan bestellen. Als dat zover is, zal ik daar in een nieuwe blog verder op in gaan

- gas en elektra laag laten.
Oi oi oi, ik ben zo trots op onszelf. Deze maand is de jaarafrekening binnengekomen. We betaalde €150,- per maand. Het nieuwe termijn bedrag wordt geadviseerd op €108,- Dat betekend dat we flink opgelet hebben :) In het overzicht van de energiemaatschappij is te zien dat wij in onze eengezinswoning net iets meer elektra verbruiken dan een 1 persoons-huishouden. En het verbruik van gas is lager dan een flatje. Dat is natuurlijk niet iets wat je op een goed manier met elkaar kan vergelijken.
Maar het verbruik is in beide gevallen lager dan het jaar hiervoor. Kunnen we volgend jaar nog lager uitkomen?

Blogdoelen
- 50 bezoekers per maand. 
Deze maand iets actiever bezig geweest met het reageren op andere blogs, dat zorgt voor meer bezoekers op mijn eigen blog. Leuk om te zien :)
- minimaal 6 blogs per maand.
Deze maand heb ik geprobeerd om de dag een blog te plaatsen. Dat is aardig goed gelukt.

And last but not least
EEN HUIS KOPEN!!!
Speciaal project, veel haken en ogen. Maar echt een droom voor ons.
Inmiddels is het overzicht van de verbouwingskosten geplaatst. Nu zijn we nog bezig met het plan van aanpak rondom de hypotheek. Afgelopen weken bij 2 verschillende adviseurs geweest, hierover volgt met de tijd meer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Van een nood een deugd maken

*****van een nood een deugd maken***** Die kleine jongen was ziek vandaag. Normaliter komt opa dan even oppassen als ik op pad ga voor mijn werk maar opa en oma zijn lekker aan het bronzen in het zonnige Spanje. Dus nu een dagje extra thuis. Terwijl Daan op de bank aan het hangen is en zo nu en dan even naar het toilet rent, werk ik wat mailtjes weg voor mijn werk. Als ik daar mee klaar ben, doe ik even de dagelijkse dingetjes, bedden opschudden, ramen open, doekje over de wasbak in de badkamer, doekje over het fontein en het toilet, vensterbanken en dressoir afnemen. Ondertussen is er een was klaar die opgehangen kan worden, volgende er maar direct in. Als dat klaar is, is het nog maar 9.45 lekker productief bezig geweest. Tijd om even lekker te knuffelen met Daan die steeds warmer wordt en steeds meer hangende oogjes. Hup, lekker naar zijn bedje. Na een kop thee bedenk ik dat er nog 2 kastjes met speelgoed op het lijstje van de kerstvakantie stonden waar we niets

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober