Doorgaan naar hoofdcontent

Storm


*****STORM*****
Hier waait het al de hele ochtend en flink hard ook. Daniel en ik hebben al flink wat voorzorgsmaatregelen genomen.

Toen ik vannacht in mijn bed lag hoorde ik al dat met het uur de storm erger aan het worden was. Wij wonen precies op een open stuk dus als de wind net verkeerd staat zijn wij een grote windvanger. Met als gevolg een klepperende brievenbus, een wiebelende voordeur en wiebelende ramen boven. Inmiddels zijn we er zo aan gewend dat het ons niet meer zo stoort maar met de negatieve nieuwsberichten de afgelopen week moeten we onze koppen niet in het zand steken.

Dit is wat wij gedaan hebben om de schade te beperken.
De tuin is helemaal leeg, al het meubilair staat in de schuur.
Onze vuilcontainer staat vast aan het stevigste hek met spanbanden.
De auto staat op een plek waar geen bomen staan.
De ramen en ventilatieroosters boven allemaal gesloten, dat is voor de 2 nachtjes echt geen ramp.
De voordeur indien we allemaal thuis zijn vergrendeld op alle sloten, zo wiebelt deze het minst.

Hoe onze buren handelen bij een storm als deze.
Bij ons in het steegje staan er een aantal schuttingen op instorten, helaas denken de bewoners van die huizen er niet aan om de boel veilig te stellen. Van al deze huizen staan de tuinen nog vol met klein los spul en het volledige zomer meubilair. Nu maar hopen dat dat allemaal blijft staan.

Wij hebben al eerder, tijdens een storm gelijkwaardig aan de storm die nu zal aantreden, spontaan een volledig nieuwe schutting gehad. Ons tuinhek is laag en opeens werd het donker in ons huis. Toen ik naar buiten keek was de schutting van de buurman volledig losgeslagen en stond toen tegen ons lage hekje aan. Wat een werk heeft de buurman daar aan gehad zeg...

We gaan het vanavond bij thuiskomst allemaal zien, we zijn de hele dag op pad. Hierdoor zullen we vanavond thuis komen tijdens de piek van de storm. Fingers crossed dus!


Hoe gaan jullie om met de storm?


Reacties

  1. Ik hoop dat alles nog staat? Hier ook de tuin opgeruimd en verder valt het wel mee hoop ik. Huis is 8 jaar oud, dus ik denk dat het wel goed komt ;) Leuk blog heb je, ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een van de 2 schuttingen is inderdaad om gegaan.
      Spullen zijn in die tuinen alle kanten op maar gelukkig wel in de tuinen gebleven.
      Wij hebben een kleine lekkage, de wind en regen stond vol op de vaarkant van het huis, het sijpelde gewoon door de gesloten roosters heen. Geen echte schade gelukkig.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober

Van een nood een deugd maken

*****van een nood een deugd maken***** Die kleine jongen was ziek vandaag. Normaliter komt opa dan even oppassen als ik op pad ga voor mijn werk maar opa en oma zijn lekker aan het bronzen in het zonnige Spanje. Dus nu een dagje extra thuis. Terwijl Daan op de bank aan het hangen is en zo nu en dan even naar het toilet rent, werk ik wat mailtjes weg voor mijn werk. Als ik daar mee klaar ben, doe ik even de dagelijkse dingetjes, bedden opschudden, ramen open, doekje over de wasbak in de badkamer, doekje over het fontein en het toilet, vensterbanken en dressoir afnemen. Ondertussen is er een was klaar die opgehangen kan worden, volgende er maar direct in. Als dat klaar is, is het nog maar 9.45 lekker productief bezig geweest. Tijd om even lekker te knuffelen met Daan die steeds warmer wordt en steeds meer hangende oogjes. Hup, lekker naar zijn bedje. Na een kop thee bedenk ik dat er nog 2 kastjes met speelgoed op het lijstje van de kerstvakantie stonden waar we niets