Doorgaan naar hoofdcontent

vip-kaart


*****VIP-KAART*****
Op een van mijn eerste financiele overzichten kwam een opmerking dat ik de loterij op moest zeggen omdat dat een besparing van 14x €14,-= €168,- zou zijn. Ergens klopt dat zeker maar met de VIP-kaart van een van de loterijen is dit dus niet zo, lees met me mee en kom er achter hoe die €168 per jaar geld op kan leveren!


Elke 2 maanden gaan wij naar NEMO een sience museum in Amsterdam.
Kleine jongen gaat naar binnen met mijn aangekochte kaartje (CJP) en ik ga naar binnen met de VIP-kaart. Dat kost ons €8,75 om naar binnen te gaan. (de besparing 1x €17,50 en 1x €8,75)
Besparing via VIP per jaar is €17,50 x 6 = €105,-

2 en 3 februari waren er VIP-dagen bij NEMO en het Scheepvaartmuseum. Voor beide dagen ingeschreven, dan zien we wel of er iets uit komt... Beide dagen de gelukkige winnaars van 4 tickets!
De kaarten van het Scheepvaart aan opa en oma gegeven, zij zijn met onze jongens een hele dag zoet geweest. Deze dag is inclusief garderobe, een hapje en een drankje geweest.
Besparing deze dag 2x €16,50 = €33,- en 2x €8,- = €16,- is samen €49,-
(drankje en hapje besparing van ong. €10,-)
totaal €59,-

Zelf zijn we naar NEMO gegaan, leuk zo een speciale dag, er waren allemaal andere activiteiten georganiseerd dan de reguliere activiteiten.  Ook hier waren een welkomsdrankje, garderobe en een hapje en drankje aanwezig. 
Besparing deze dag 4x €17,50 = €70,-
(drankje en hapje besparing van ong. €10,-)
totaal €80,-

In maart is er 50% korting op de bioscoop (Pathé en Kinepolis) Daarnaast heb ik een bonnenboekje toegestuurd gekregen met daarin voor beide bioscopen 2 coupons voor een drankje en een bak popcorn. Een drankje in de bios kost al snel €3,- en een popcorn ook  €3,-
Pathé bezoek ik alleen met de jongens dus 3 tickets.
Besparing film in Pathé 1 x €11,- 2 x €6,- samen €23,- dus 11,50
Popcorn en drinken 2 x €6,- samen €12,-
totaal €23,50
Kinepolis bezoeken we met het hele gezin dus 4 tickets.
Een middagticket kost daar €8,40 x 4 samen €33,60 dus €16,80
,Popcorn en drinken 2 x €6,- samen €12,-
Besparing film in Kinepolis 28,80

In april is er een speciale VIP-maand, dan zijn er diverse musea die hun deuren open zetten voor leden van de Bankgiroloterij. Een aantal die op on lijstje staan zijn Madurodam, Aviodrome en Militair museum. Tijdens deze maand mag je per VIP-kaart 4 personen mee naar binnen brengen.
Besparing Madurodam €58,50 (3+1 actieticket)
Besparing Militair 2x €15,- en 2x €7,50 = €45,-
Besparing Aviodrome 2x €15,95 en 2x €12,95 = €57,80

Dan zijn er nog veel meer voordelen in de loop van het jaar, alle dierenparken hebben 50% korting in september. En er zijn diverse restaurant waar je met een mooi kortingspercentage terecht kunt. En het theater biedt ook veel voordelige tickets aan.
Vooralsnog is dit wat er in de agenda van 2020 heeft gestaan of ons nog te wachten staat. De totale prijs die wij normaal uit zouden hebben gegeven aan al deze uitjes is €457,60 en nu maar €168,- voor de VIP-kaart en €28,30 voor de bioscooptickets. Samen is dat €196,30 waarvan die €168,- dan weer in de vaste lasten verwerkt zit en die €28,30 van het leuke dingen doen potje of het zakgeld betaald kan worden.
Het feit blijft dat als je het niet doet je meer bespaart, maar ik vind echt dat je ook leuke dingen mag doen. We halen zoveel energie uit al die gezinsuitjes, ik heb het er graag voor over.
Hoe zorgen jullie dat uitjes betaalbaar blijven?



Reacties

  1. Wat leuk, die VIP-kaart!

    Wij hebben sowieso een museum jaarkaart. De kosten hiervoor zijn €32,45 voo rkinderen en €64, 90 voor volwassenen, vervolgens krijg je geen korting in musea maar mag je er gewoon gratis in!

    Dat kan dus óók om bijvoorbeeld alleen even naar schone wc's te gaan. Ik vind het ook heel fijn om gewoon even een verloren half uurtje door een museum te dwalen. Dat je niet denkt "ik moet hier wel x uur blijven want anders is het zonde van het geld".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is echt niet verkeerd he!?
      De museumjaarkaart is ook fijn, al is het inderdaad maar om even te plassen. Daar heb ik dan nog nooit over nagedacht. Goeie tip :P
      En inderdaad als je ergens voor betaald hebt is het zonde om maar kort te blijven, dat herken ik wel.

      Verwijderen
  2. Ik ben ook gek op de museumjaarkaart. Zo gingen wij naar archeon, Nemo, openluchtmuseum, stoomtrein en boodtocht hoorn Medemblik, van gogh, onzelieveheer op zolder, hunebedmuseum, gevangenismuseum ect ect. Het geld meer dan waard. Soms valt een museum tegen, nou ja dan ben je er ook zo uit en heb je geen spijt van het intreegeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoor in mijn omgeving ook meer over de museumjaarkaart op het moment.
      Voor ons misschien leuk voor later. Nu zoveel plezier met die VIP-kaart.
      Als de jongens straks wat groter zijn zullen er andere interesses gaan komen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober

week 3 2020

***** WEEK 3 2020 ***** Het was me weer een weekje. Rennen vliegen en alle ballen zijn nog steeds omhoog.  Maandag Het leek wel of er storm op komst was. Kinderen waren druk, terwijl we naar school liepen hebben ze misschien wel drie keer ruzie gehad en waren ze alleen maar aan het rennen. Lekker hun energie al kwijt voor ze klas in moesten. Het viel me op het schoolplein op dat het niet alleen mijn mannen waren maar dat er meer van die stuiterballen stuiterde. Op het werk aangekomen was het heel gek. Veel zieken, activiteitenweek, lesuitval, onverwacht lesbezoek. Een hele lijst aan invalvragen, maar het is allemaal gelukt. Wel ging ik pas om 17.15 naar huis, dus kon niets voorbereiden voor het koken. Daniel was met Daan naar zwemles. Toen ik thuiskwam zat Tim lekker op de bank een boek te lezen. Zo fijn dat hij uit zichzelf een boek pakt. Na het eten, de jongens lekker bij tijds naar bed er zijn deze week cito's en die vreten op een of andere manier heel veel energie bij de