Doorgaan naar hoofdcontent

Dagjes uit en leuke dingen doen

***** Dagjes uit en leuke dingen doen*****

Al vanaf dat Tim is geboren leggen wij geld per maand weg om leuke dingen van te doen. Hoeveel dat per jaar is, is verschillend. Afgelopen jaar is dat steeds €60,- geweest. Dit jaar blijft het op €60,- staan en volgend jaar zien we wel weer verder. Van dit geld soms heel veel doen en soms leggen we er gespaard geld of wat zakgeld bij. Afgelopen vakantie zijn we op pad geweest, hebben niet heel veel ondernomen maar het kost allemaal wel wat.



Bioscoop
Voor de bioscoop kopen wij 2 kindertickets, 1 regulier ticket en een kortingsticket.
De kortingsticket heb ik dankzij mijn werk, via mijn werk heb ik een CJP-pas. Fijn voor allerlei uitjes. Al met al zijn we dan €34,- kwijt voor de tickets. Hoop geld, geen wekelijks uitje :)
In de bioscoop koop ik alleen een grote popcorn en dan vraag ik er een extra bakje bij, drinken nemen we zelf mee. Inmiddels weten we wat er in de bioscoop te verkrijgen is dus dat kopen we bij de supermarkt en dat gaat dan van het boodschappenbudget af.
Het geld wat we hiermee besparen in de bioscoop kunnen we al weer 2 nieuwe kindertickets van kopen.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat als de bioscoop de prijzen van eten en drinken naar beneden laat gaan zij veel meer kunnen verkopen. Wat de winst gelijk zou kunnen houden, maar de gang naar de bioscoop voor veel mensen zal verhogen waardoor de winst uit eindelijk omhoog zal gaan.

Binnenspeeltuin
Voor de binnenspeeltuin hebben de jongens beide een 10-rittenkaart. Tim heeft er een voor zijn verjaardag gekregen van zijn tante en Daan heeft er bij een wedstrijd eens een gewonnen. Voor volwassenen hoef je geen entree te betalen. Beide jongens hebben nu nog 4x toegang op de kaart staan dus ik heb nu €10,- van het budget in een potje gedaan en dat zal ik de volgende 4x ook nog doen. Zo hebben we al een flink bedrag van een 10-rittenkaart bij elkaar en kunnen we die aanschaffen wanneer deze vol zijn. Zo een kaart kost €60,- en er mogen ook meerdere kinderen op 1 kaart. Normaal is de toegang €8,-.

Lekker uitwaaien op het strand
Op het strand zijn kost ons niets, hetgeen wat het altijd iets laat kosten is dat we nog ergens iets gaan drinken. 4 drankjes en wat bitterballen. Een van beide betaald dit van het zakgeld. Wij zijn dan tussen de €15,- en de €20,- kwijt. Gemiddeld gaan wij 2x per maand uitwaaien op het strand.

Het strand in de zomer is een ander verhaal. Dan gaat de koelbox mee en met een abonnement op 2 strandbedjes (€60,- per bedje voor het hele seizoen) vertoeven wij daar zo veel mogelijk.



Hebben jullie ook budget apart voor dit soort uitjes? Of gaat dat allemaal van de lopende rekening?



Reacties

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober

Van een nood een deugd maken

*****van een nood een deugd maken***** Die kleine jongen was ziek vandaag. Normaliter komt opa dan even oppassen als ik op pad ga voor mijn werk maar opa en oma zijn lekker aan het bronzen in het zonnige Spanje. Dus nu een dagje extra thuis. Terwijl Daan op de bank aan het hangen is en zo nu en dan even naar het toilet rent, werk ik wat mailtjes weg voor mijn werk. Als ik daar mee klaar ben, doe ik even de dagelijkse dingetjes, bedden opschudden, ramen open, doekje over de wasbak in de badkamer, doekje over het fontein en het toilet, vensterbanken en dressoir afnemen. Ondertussen is er een was klaar die opgehangen kan worden, volgende er maar direct in. Als dat klaar is, is het nog maar 9.45 lekker productief bezig geweest. Tijd om even lekker te knuffelen met Daan die steeds warmer wordt en steeds meer hangende oogjes. Hup, lekker naar zijn bedje. Na een kop thee bedenk ik dat er nog 2 kastjes met speelgoed op het lijstje van de kerstvakantie stonden waar we niets