Doorgaan naar hoofdcontent

week 3 2020

***** WEEK 3 2020 *****
Het was me weer een weekje. Rennen vliegen en alle ballen zijn nog steeds omhoog. 

Maandag
Het leek wel of er storm op komst was. Kinderen waren druk, terwijl we naar school liepen hebben ze misschien wel drie keer ruzie gehad en waren ze alleen maar aan het rennen. Lekker hun energie al kwijt voor ze klas in moesten. Het viel me op het schoolplein op dat het niet alleen mijn mannen waren maar dat er meer van die stuiterballen stuiterde.

Op het werk aangekomen was het heel gek. Veel zieken, activiteitenweek, lesuitval, onverwacht lesbezoek. Een hele lijst aan invalvragen, maar het is allemaal gelukt.

Wel ging ik pas om 17.15 naar huis, dus kon niets voorbereiden voor het koken. Daniel was met Daan naar zwemles. Toen ik thuiskwam zat Tim lekker op de bank een boek te lezen. Zo fijn dat hij uit zichzelf een boek pakt.

Na het eten, de jongens lekker bij tijds naar bed er zijn deze week cito's en die vreten op een of andere manier heel veel energie bij de mannen.

Dinsdaghaha, die storm die ik gister had verwacht, die was er ook. Jeetje wat een wind stond er vandaag, om elke hoek van een straat was er een nieuwe windvlaag in je gezicht.
De mannen waren nu wel rustiger, we liepen ook niet in een groepje maar gezellig met z'n drietjes. Wellicht scheelt dat ook in de drukte.

Op het werk was het wel nog net zo een gekkenhuis als gister. Volgens mijn rooster zou ik tot 14.00 les moeten geven en dacht, dan knijp ik er mooi tussenuit. Helaas, er kwam een spoedje binnen. Een lieve leerling had een probleem, dat moest opgelost worden. Bijna 2 uur met deze lieverd bezig geweest. Precies om 16.00 zat ik in de auto, dat scheelde mijn eigen lieverds een nat pak onderweg naar de sportclub. Maar zelfs terwijl ik bij de sportclub was met de mannen werd ik gebeld op mijn privételefoon of ik nog even iets kon regelen voor een van de leerlingen. Ja dat kon, maar wel pas over een uurtje als ik weer achter de computer kan kruipen.

Terwijl Tim op de sportclub bleef hebben Daniel, Daan en ik even de weekboodschappen gedaan. Daan dolblij met de stapel voetbalplaatjes die we meekregen.

Thuis even een leerling dingetje opgelost terwijl Daniel achter het fornuis ging. Moderne man :)  Na het eten de jongens naar bed gebracht en zelf even gaan chillen op mijn bed. Tot de volgende ochtend.... 


Woensdag
Waar ik vandaag maar 1 lesuur had staan, werden dat er plots 3. Dat is wat ik precies redt om weer op tijd thuis te zijn om de mannen op te halen uit school vandaan.


's Middags hadden de mannen een date met de buurmeisjes. En wel een kerstbomendate, jeugdsentimentje! Deze middag konden de kinderen kerstbomen inleveren bij de gemeente. Daar hebben zij gretig gehoor aan gegeven. Die ukkies sjouwen met die grote bomen... Af een toe zag je een boom met beentjes voorbij komen en een hoop geschater. Heerlijke pretletters. Helemaal verzopen kwamen ze weer terug thuis, die schatten zijn gewoon door gegaan tot er geen kerstboom meer in de wijk stond. Opbrengst, een paar kwartjes voor de spaarpotten, 4 natte pakken en een geweldige herinnering voor de rest van hun leventjes.

Ons wekelijkse loopje naar de sigarenboer voor een Duckie ging helaas niet door. Daar waren de mannen te moe, nat en hangerig voor geworden na deze leuke middag. Gelukkig was opa zo lief om een Duckie te halen en die werd 's avonds na het eten bezorgd.

Donderdag
Vandaag worden de mannen door opa naar school gebracht, dan kan ik vroeg beginnen met deze dag. Opa is al om 07.15 bij ons. De mannen zijn dan al klaar om naar school te gaan. Tasjes staan klaar op het aanrecht. Om 7.30 ga ik de deur uit.

08.00 heb ik al het eerste gesprek van deze dag. Om 08.50 begint mijn eerste les en in tegenstelling tot het rooster waarin 2 vrije uren zitten kan ik de hele dag achter elkaar doorknallen. Gelukkig had ik hier aan het begin van de week al rekening mee gehouden toen ik zag wie er allemaal ziek waren. Dus ik heb voor mijzelf goede momenten in kunnen bouwen om ook af en toe nog een wat te kunnen eten.

Weer ga ik pas na 17.00 naar huis. Als ik thuis kom kan ik direct aanschuiven en nog voor ik mijn laatste happen naar binnen heb. Gaan Daniel en Tim al weer weg naar training.
Samen met Daan ruim ik de tafel af en de vaatwasser in. Als laatste een doekje over de tafel zodat we nog een spelletje aan tafel kunnen doen.

Als ik Daan naar bed breng gaat de deurbel, een mannetje van een energiemaatschappij. Erg agressieve verkoper, kom maar niet van hem af op een vriendelijke manier. Nu voor het eerst gewoon de deur dicht geknald. Voelde niet goed maar als ik m had laten kletsen had ik er nu waarschijnlijk nog gestaan.

Vrijdag
Vandaag is het wel een echt kort dagje werken. Niet dus! Weer meer uurtjes in mijn rooster. Geen probleem het past precies. Uit mijn werk vandaan haal ik de jongens op en eten we een broodje. Tim gaat na het broodje terug naar school en komt 's middags ook weer zelf naar huis toe. 's Middags doen we lekker wat spelletjes aan de tafel en 's avonds ga ik weer op pad, ik heb een cursus. We moeten wel bij blijven ;) 


Zaterdag
De wekker gaat ook deze zaterdag al weer vroeg. Hij speelt alweer uit! Gelukkig is het deze keer niet zo super ver. Net even iets korter dan een half uurtje, dan zijn we er al. Na wederom een nederlaag gaan we naar huis. Wat zijn ze slecht ingeschaald zeg.

Na de uitwedstrijd lunchen we thuis uitgebreid. De mannen gaan buiten spelen en ik probeer een en ander voor te bereiden voor volgende week.

's Avonds zijn we uitgenodigd bij vrienden en eten daar lekker mee. De mannen spelen daar even buiten, doen een gezelschapsspelletje en spelen wat met de nieuwe kitten.

Zondag 

Uitslapen! De mannen zijn gister voor hun doen laat naar bed gegaan, het was 21.30. Normaliter zijn ze dan gewoon om 7.00 wakker, dat is voor hun dan al uitslapen. Vandaag was Daan ook om 7.00 wakker, kwam lekker bij mij liggen en uit eindelijk was hij om 8.30 wakker toen hij Tim hoorde rommelen. Voor Tim is dit ook echt uitslapen, hij is zo vroeg altijd. Om 11.00 uur brunchen we lekker en dan gaan we naar het strand. Heerlijk uitwaaien. Het is vandaag een keer goed koud, maar het zonnetje in je gezicht doet heel goed aan!
Bij thuiskomst liggen er nieuwe voetbalplaatjes op de deurmat, dus de jongens kunnen zich nog even uitleven in het voetbalplaatjesboek.
Samen spelen ze nog een spelletje voor we eten en na het eten mogen de mannen weer lekker douchen en naar bed. Dromen over een nieuwe week.

Reacties

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober

Van een nood een deugd maken

*****van een nood een deugd maken***** Die kleine jongen was ziek vandaag. Normaliter komt opa dan even oppassen als ik op pad ga voor mijn werk maar opa en oma zijn lekker aan het bronzen in het zonnige Spanje. Dus nu een dagje extra thuis. Terwijl Daan op de bank aan het hangen is en zo nu en dan even naar het toilet rent, werk ik wat mailtjes weg voor mijn werk. Als ik daar mee klaar ben, doe ik even de dagelijkse dingetjes, bedden opschudden, ramen open, doekje over de wasbak in de badkamer, doekje over het fontein en het toilet, vensterbanken en dressoir afnemen. Ondertussen is er een was klaar die opgehangen kan worden, volgende er maar direct in. Als dat klaar is, is het nog maar 9.45 lekker productief bezig geweest. Tijd om even lekker te knuffelen met Daan die steeds warmer wordt en steeds meer hangende oogjes. Hup, lekker naar zijn bedje. Na een kop thee bedenk ik dat er nog 2 kastjes met speelgoed op het lijstje van de kerstvakantie stonden waar we niets