Doorgaan naar hoofdcontent

week 2 2020


***** WEEK 2 2020 *****
Wat een weekje, wat een weekje. Het was weer even schakelen naar het echte leven. Stand: 3 rechtop 1 onderuit.

Maandag
Na de twee weken vakantie mochten we deze week weer aan de bak. De jongens waren om 06.30 niet uit bed te krijgen. En heel eerlijk... Mijn bed lag ook nog erg lekker :)

Na wat gemopper van de mannen omdat er weer direct aangekleed en ontbeten moest worden is het toch gelukt weer op tijd op school aan te komen.
Mijn leerlingen gedroegen zich alsof ze de school nog nooit gezien hadden. In elke groep moesten de leerlingen weer even bijkomen van de vakantie. Of je nu op primair of voortgezet onderwijs zit. Die kerstvakantie is gewoon echt een killer voor het ritme.

De mannen zijn uit school vandaan naar het zwembad gegaan. Daan heeft zwemles voor het behalen zijn A-diploma. Hij doet het steeds beter en ik vermoed dat hij de volgende afzwem ronde mee mag doen.

Als de jongens 's avonds weer in hun bedje liggen gaat Daniel nog even naar de sportschool en ik duik voor de tv nog even mijn sportmatje op. 


Dinsdag
Vandaag gaat het opstaan al weer alsof er nooit vakantie is geweest. Zonder gemopper gaan de jongens na het eten zelf al aan de slag met de washandjes en tandenborstels.
Zo heb ik mijn handen vrij om de trommeltjes te vullen.

Voor ons allemaal loopt de dag zoals een dinsdag altijd loopt.

's Avonds zie ik dat ik nog niet op mijn stappendoel zit (8000 op werkdagen) dat gebeurd vaak op dinsdag. Dat komt door de vergaderingen en overleggen. Dus ik ga er nog even op uit. Als ik thuis kom heb ik de 9000 aangetikt. Helemaal prima voor een werkdag.

Woensdag
Een ochtendje werken, even een wasje ophangen en een nieuwe was er in. En dan al weer naar school de jongens op te halen. Daan neemt een vriendje mee naar huis en Tim gaat bij een vriendinnetje spelen.
Daan en zijn vriendje eten even een broodje bij ons thuis en gaan daarna samen de hort op tot er een regenbuitje aankomt. Binnen mogen zij nog even gamen tot het vriendje weer opgehaald wordt.

Eind van de middag lopen we nog even naar de sigarenboer om een Duckie te kopen en dan is het al weer tijd om aan de slag te gaan met het eten. Na het eten doe ik met de jongens nog een paar Just Dance dansjes. Hilarisch is dat altijd.

Donderdag

Vandaag voor mijzelf een lange dag op het werk. Alle lesuren zitten aan elkaar geplakt.
Dat is altijd even aanpoten. Bij thuiskomst zie ik aan Daan dat hij niet topfit is. Tim gaat 's avonds nog naar training en ik blijf dus thuis met Daan. Na het eten lekker even douche en dan ligt hij om 18.30 al in diepe slaap. 


Vlak voor ik 's avonds zelf naar bed wil gaan hoor ik gehoest en geschreeuw van boven komen. Dat gekke kleurtje wat Daan tijdens het eten over zijn gezicht heen had voorspelde het al... Spugen... Gelukkig viel de schade mee, leuk is anders maar met 10 minuutjes had ik alles verschoond en de kleine man in een nieuwe pyjama gehesen.

Vrijdag
Vandaag blijft Daan langer in zijn bed liggen. Tim is wel zo vroeg als gewoonlijk uit de veren. Als Tim bijna klaar is om naar school te gaan maak ik Daan wakker. Hij heeft koorts maar zegt zich verder goed te voelen. Toch houd ik hem thuis, weet niet wat die koorts gaat doen... Verder maak ik van nood een deugd en doe allemaal kleine klusjes.
Tussen de middag eet Tim thuis een broodje en gaat dan zelf terug naar school. We spreken af dat hij eerst naar huis komt om iets te eten en te drinken voor hij weer op pad gaat. De afspraak, lantaarnpaal aan, ik moet naar huis zit er goed in. De lantaarnpalen springen aan en binnen 10 minuten is hij thuis. 


Vlak nadat Tim binnenkomt, gaat de deurbel weer. Een vriendje en zijn vader staan aan de deur met een hele tas kleding die hij niet meer past. Hij zit precies tussen Tim en Daan in, dus als het goed is past Daan deze kleertjes. Er zitten veel items bij die ik nog nooit voorbij heb zien komen. Als ik vraag wat zij er voor willen hebben krijg ik als antwoord niets... Dat is altijd fijn. :)

's Avonds ga ik nog even naar de sportschool voor een circuitje. Helemaal afgebrand kom ik weer thuis. Douche en naar bed!


Zaterdag
De wekker gaat al weer vroeg. Speciaal voor de uitwedstrijd van Tim, Daan zegt zich goed te voelen en wilt per se mee. Hij heeft geen koorts alleen nog wat verkouden dus het lijkt mij prima dat hij mee gaat. Eenmaal in de sporthal aangekomen is Daan niet van mijn schoot geweest omdat hij zich niet lekker voelde.
Ondanks de nederlaag die Tim en zijn team hebben opgelopen gaat zijn team weer met een grote lach op het gezicht terug naar het honk. Daan gaat lekker terug naar bed.

Daniel doet nog wat boodschapjes, als hij thuis komt loop ik nog even naar de visboer.
's Avonds eten opa en oma bij ons. Na het eten doen we een gezelschapsspel en dan gaan de mannen op tijd naar bed.

Zondag 

Voor vandaag staat er niets op de planning. 's Ochtends zijn de mannen lekker aan het spelen met de knikkerbaan en na de lunch gaan ze beide de hort op.
Daniel gaat nog even naar de sportschool en ik kruip nog even achter de computer om wat lessen voor te bereiden voor komende week. Dit wissel ik af met een wasje in de machine en een wasje vouwen. Heerlijke dag zo!

Is jullie eerste echte week na de vakantie ook zo goed bevallen!?

Reacties

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober

Van een nood een deugd maken

*****van een nood een deugd maken***** Die kleine jongen was ziek vandaag. Normaliter komt opa dan even oppassen als ik op pad ga voor mijn werk maar opa en oma zijn lekker aan het bronzen in het zonnige Spanje. Dus nu een dagje extra thuis. Terwijl Daan op de bank aan het hangen is en zo nu en dan even naar het toilet rent, werk ik wat mailtjes weg voor mijn werk. Als ik daar mee klaar ben, doe ik even de dagelijkse dingetjes, bedden opschudden, ramen open, doekje over de wasbak in de badkamer, doekje over het fontein en het toilet, vensterbanken en dressoir afnemen. Ondertussen is er een was klaar die opgehangen kan worden, volgende er maar direct in. Als dat klaar is, is het nog maar 9.45 lekker productief bezig geweest. Tijd om even lekker te knuffelen met Daan die steeds warmer wordt en steeds meer hangende oogjes. Hup, lekker naar zijn bedje. Na een kop thee bedenk ik dat er nog 2 kastjes met speelgoed op het lijstje van de kerstvakantie stonden waar we niets