Doorgaan naar hoofdcontent

PDC2020 januari update

*****Plan de campagne 2020 januari update*****

De eerste maand zit er al weer op.
Hoe is het gegaan?


Persoonlijke doelen
- meer bewegen,
gemiddeld heb ik deze maand 8300 stappen per dag gedaan. Die geadviseerde 10000 per dag vind ik echt heel erg lastig. Voor mijn gevoel heb ik genoeg bewogen, mijn kleding zit lekker, langzaamaan verdwijnt er ook wat gewicht. 

- het huis nog leger maken,
1 januari direct begonnen met het legen van de kasten van de jongens. Maar liefst 2 volle vuilniszakken en nog flink wat hangend spul met hanger en al weggebracht naar een mini lieverd. Tijdens Daan zijn zieke dagje goed bezig geweest. Wat kasten met speelgoed opgeruimd, ook dit naar andere kleine lieverd kunnen brengen. En er staan nog 2 volle vuilniszakken op de overloop om iemand blij mee te maken.

Financiële doelen
- minimaal een maandsalaris overhouden voor de verbouwrekening.
Dat gaat redelijk, 
deze maand is wat uitgaven betreft goed verlopen, alle uitgaven die we hadden klopten met wat we hadden berekend. Om een heel maandsalaris weg te kunnen zetten moet er per maand 275 apart gezet worden. Hoop centjes naast alles wat we willen doen.
De overige €78,- konden dus volledig naar de verbouwrekening. Van het zakgeld had ik nog €57,- over en Daniel had nog €54 over. In totaal dus geen €275 maar €189 weg kunnen zetten.

- elke maand 50 euro verdienen aan marktplaats.
Oei, die zakken met kleding gewoon zo weg gedaan. De spelletjes ook en de keukenspullen naar de kringloop gebracht. Zo gaat dit niets worden. Deze maand alleen 2 shirts á €6,- samen verkocht.
- passief inkomen, daar lees ik veel over, nog te weinig tijd gehad om mij hierin te verdiepen. Voorlopig alleen weer even teruggepakt naar mijn Euroclix account en Qassa account. In een eerdere opruimwoede eens allerlei nieuwsbrieven stopgezet in mijn mailbox en dat waren o.a. Euroclix en Qassa.
Ik schrok best toen ik op het account keek van Euroclix keek. Er stonden nog 2184 clix op, goed voor een waarde van €27,39, deze maand niet eens heel actief opgepakt en alweer €8,06 verdiend. Alleen maar door op wat mailtjes te klikken en een aantal vragenlijsten in te vullen. Ook bij Qassa stond er nog wat geld op het account. Dat was nog net geen €5,- Ook hier ben ik niet heel actief bezig gegaan maar inmiddels is de score €7,- Totale bedrag dat op deze twee pagina's staat is ongeveer €42,- 

Ondertussen ben ik weer lekker aan het hobbyen geslagen. Lang heb ik kinderaccessoires gemaakt en verkocht op markten en braderieën. De tijdsinvestering, kraamhuur en de verdienste kon ik niet meer tegen elkaar wegstrepen, het kwam er vaak op neer dat ik na een lange dag met een paar € naar huis ging. Nu zag ik laatst een heel leuk concept voorbij komen. Een winkeltje waarbij hobbyisten hun spulletjes kunnen aanbieden, je betaalt hier geen kraamhuur. De opbrengst van de verkochte items wordt gesplit 50/50 met de eigenaar van de winkel. Iedere hobbyist bepaald zelf de prijs van het te verkopen product. Als ik straks weer een mooie voorraad heb ga ik deze spulletjes aanbieden bij de winkel. Dan is het even warm lopen, de mensen moeten je weer opnieuw ontdekken, maar dan kan het een leuke bron van inkomsten worden.


Bewust leven doelen
- minder weg met de auto, meer lopen en fietsen.
Ik blijf de pech hebben dat ik met de auto naar het werk moet, maar tegenwoordig loop ik heel wat meer door het gebouw. Tijdens de pauzes loop ik van de ene locatie naar de andere. Kleine boodschapjes doen we op de fiets en minimaal 2 keer per week loop ik een uur.
- minder vlees eten.
Nieuwjaarsdag hebben we de ingevroren gourmet soldaat gemaakt, lekker begin. De rest van de maand hebben we een dag wel en een dag geen vlees gegeten. De dagen zonder vlees zijn dagen met vis of eieren geworden.
Daniel en ik hebben een goed gesprek gehad over het eten van vlees, hoe we deze maand door zijn gekomen met een om en om routine bevalt ons goed. Nu willen we op zoek naar verantwoord vlees. De missie voor volgende maand wordt dan ook; waar kopen we voortaan ons vlees en waar moet het voor ons aan voldoen?

- gas en elektra laag laten.
De verbruikerskosten gingen wat omhoog maar het verbruik was gelijk aan afgelopen jaar. Begin komende maand komt de eindafrekening, we hebben afgelopen jaar goed gelet op onnodige stekkers in het stopcontact en het licht uit in de ruimtes waar we niet zijn. Hopelijk zien we dat terug in de eindafrekening.

Blogdoelen
- 50 bezoekers per maand. 
Het aantal bezoekers is nog laag, mijn berichten worden wel al regelmatig gelezen. Ik ga er van uit dat dit echt nog wel gaat groeien in de komende tijd.
- minimaal 6 blogs per maand.
Dat is deze maand helemaal goed gekomen. Er zit nog niet veel regelmaat in het plaatsen van de berichten. Daar moet ik nog een weg in zien te vinden, dat komt vast wel goed :) 

And last but not least
EEN HUIS KOPEN!!!
Speciaal project, veel haken en ogen. Maar echt een droom voor ons.
Momenteel bezig met een overzicht wat de verbouwingskosten gaan zijn. (schrikbarend veel!)
Het overzicht van de verbouwingskosten is af, dat zal ik volgende week gaan plaatsen.
Komende maand zullen we aan de slag gaan met het vinden van de juiste hypotheek.
De eerste afspraken staan al gepland. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

week 43

*****Week 43***** Deze week is het hier herfstvakantie. Omdat ik werkzaam ben in het onderwijs ben ik deze week gezellig bij de mannetjes. Beide mannen hebben huiswerk mee gekregen. Lezen is voor beide een lastig onderdeel. Maandag: Deze dag houden we een pyjamadag, Tim is zelfs even in zijn pyjama naar de bakker geweest. Wil je echt niet even je kleren aan als je heen en weer gaat? Nee, pyjamadag is pyjamadag. Haha nou, oke als hij het dan zo graag wilt. We hebben de slaapkamertjes even flink aangepakt. Veel speelgoed waar niet meer mee wordt gespeeld weg gehaald en op marktplaats gezet. De mannen zelf aan de slag met stofzuiger en dweil, ondertussen heb ik de ramen gelapt en de bedjes verschoont. Heerlijk om dat even met z'n allen te doen. Ook kleine handjes maken licht werk. :) Kunnen we na het leeshuiswerk mooi met z'n alle nog op de bank hangen en een Disneyfilm kijken. Als Daniel thuis komt moet hij meteen mee naar boven. Daan is zo trots op zijn kamer, alles he

Van een nood een deugd maken

*****van een nood een deugd maken***** Die kleine jongen was ziek vandaag. Normaliter komt opa dan even oppassen als ik op pad ga voor mijn werk maar opa en oma zijn lekker aan het bronzen in het zonnige Spanje. Dus nu een dagje extra thuis. Terwijl Daan op de bank aan het hangen is en zo nu en dan even naar het toilet rent, werk ik wat mailtjes weg voor mijn werk. Als ik daar mee klaar ben, doe ik even de dagelijkse dingetjes, bedden opschudden, ramen open, doekje over de wasbak in de badkamer, doekje over het fontein en het toilet, vensterbanken en dressoir afnemen. Ondertussen is er een was klaar die opgehangen kan worden, volgende er maar direct in. Als dat klaar is, is het nog maar 9.45 lekker productief bezig geweest. Tijd om even lekker te knuffelen met Daan die steeds warmer wordt en steeds meer hangende oogjes. Hup, lekker naar zijn bedje. Na een kop thee bedenk ik dat er nog 2 kastjes met speelgoed op het lijstje van de kerstvakantie stonden waar we niets

Marktplaatsverkopen

*****Marktplaatsverkopen***** Een van mijn doelen voor het jaar 2020 is het huis leeg maken met als doel een leger huis. Het is duidelijk tijd voor een tussentijdse update. Ik neem je mee in een overzichtje van wat wij de laatste tijd allemaal hebben verkocht en wat het tot nu toe opbracht. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in de update van januari en februari is het in deze maanden betreft verkoopopbrengsten niet helemaal gegaan zoals ik voor ogen had. Het weggeven van spullen waar een ander blij van wordt is iets waar ik dan wel weer heel blij van kan worden. Het verkoopopbrengsten potje denkt hier alleen anders over. maand doel opbrengst behaald? januari €50,- €6,- €44,- februari €50,- €30,- €20,- maart €50,- €88,- €38,- april  €50,- mei €50,- juni €50,- juli €50,- augustus €50,- september €50,- oktober